Day 5 - my definition of love


Ska försöka att vara så kortfattad som möjligt då jag har lite bråttom just nu, mycket som ska göras.

Kärlek, jag vet inte om jag är så bra på att förklara vad det är, då jag inte kan påstå att det är mitt starkaste ämne hehe. Men det är ju olika från person till person det här med kärlek. Det finns ju olika sorters kärlek också såklart, kärlek till familj och vänner är ju inte direkt densamma som kärlek man har till t ex sin pojkvän, man eller kanske bara någon random som inte ens vet vad du heter vad vet jag. kärlek för mig är densamma som glädje men jag vet att det inte är så för alla och det kan självklart skifta, kärlek för mig är inte alltid glädje oftast men inte alltid, klart jag vet att man kan bli sårad, besviken eller rent ut av förstörd av kärlek, hela ens värld kan rasa ihop och det är inte en rolig känsla.

Vissa personer har lätt för att älska någon andra personer inte, jag skulle nog säga att jag är en av dom som inte har så jättelätt. Med tiden har jag lärt mig att inte lita på folk för snabbt, det är så lätt att bli förblindad och sen står man där, totalt jävla lurad. Jag menar det kan ta lång tid att ta sig tillbaka, lev för guds skull inte i förnekelse, se sanningen på en gång annars blir det svårt. Jag tror man lär sig med tiden vad som är rätt vad som är fel, vem man kan lita på vem man inte kan lite på, vem är älskvärd vem är inte älskvärd.

Men när kärleken väl kommer ska man vara mån om den för vad jag har förstått kommer det inte så vansinnigt ofta i alla fall inte för mig och säkert inte för många av er heller så ta vara på de ni älskar.

ja det där flöt ju på bättre en vad jag trodde att det skulle göra, men nu har jag tyvärr inte tid med detta längre.

Farväl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se Blogglista.se
RSS 2.0