Day 1 - me


Namnet Frida kommer ifrån min mormors mamma, men också ifrån pappa eftersom han tydligen ville att vi skulle ha korta mellannamn (observera danielas mellannamn är ida). Filippa var ett namn som mina föräldrar valde tror jag pga Filippa Karlsson, ni vet märket Filippa K, mina föräldrar är bekanta med henne och de tyckte om de namnet så mycket så de fick jag heta, själv är jag inte så förtjust i det meeen jag skulle heller inte kunna tänka mig att heta någonting annat, jag skulle inte passa i något annat. Filippa passar mig alldelles utmärkt och det är inte världens vanligaste namn heller vilket jag tycker om det gör det ännu mer lite eget.

Jag föddes den 27 Juni 1993, alltså för 17 år sedan. De första 3 åren av mitt liv bodde vi på vandrarvägen på Frösön, där fick jag mina första bästa kompisar Josefin Enerlöv och Elin Andersson det var härliga tider det. Men sedan när vi vart allt för många i familjen för en lägenhet så flyttade vi till platsen där solen alltid lyser nämligen Byskogen, och här har vi nu bott i 14 år och jag älskar det, jag älskar mitt hus och jag älskar Byskogen trots nackdelarna med att jag kan inte ta mig någonstans härifrån utan bil eller buss men man överledver ju.

Just nu går jag mitt andra år på gymnasiet, linjen jag går heter samhälle-NEU det är en ekonomi linje. Min klass Spein09b är skön och jag är väldigt nöjd. Innan gymnasiet gick jag på Ås skola, där gick jag i hela 10 år, jag gick alltså i samma klass med samma personer i 10 år det går alltså inte riktigt att beskriva sammanhållningen och tryggheten man hade på den skolan, det är många fina minnen från Ås (tha insestschool nr 1).

Men det fick vara nog om mig ni kommer ju att få veta huuur mycket mer som helst hehe

Farväl


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se Blogglista.se
RSS 2.0