Day 3 - My Parents



Henrik och Sandra Lundqvist heter mina föräldrar. Pappa är 47 år gammal och mamma är 42 år, till sommaren har de varit gifta i 20 år. De träffades när min mamma endast var 17 år alltså lika gammal som jag är nu (helt sjukt, tänk om jag skulle träffa en 22 åring nu liksom och fyra år efter väntar jag mitt första barn, haha!). För x antal år sedan drev mina föräldrar en klädbutik som hette Henrik&Sandra, den låg mitt i stan där Jack and jones ligger nu, dock kommer jag inte ihåg så mycket från den tiden då jag var ganska liten då. Nu jobbar båda två med helt andra saker, pappa är säljare på Löfbergs Lila och på fritiden tränar han Frösö IF damlag. Mamma jobbar som Vice VD och marknadschef på NVI ett kamin och skorstens företag i nälden på fritiden skjutsar hon alla hennes ungar på träningar sedan städar hon och tvättar, samt plockar svamp på hösten.

Mina föräldrar är två riktigt starka och envisa individer så ni kan ju tänka er hur småtjafset i vårat hus är då de har fått 3 likdana barn. Jag kan se många egenskaper som jag har ärvt från både mamma och pappa på både insidan och utsidan. Det är de som har gjort mig till den individ jag är idag och jag vet att det har gjort allt de kan och det älskar jag dom för.

Min pappa är den största ledaren jag känner, han driver saker framåt och han lägger alltid ner mycket tid på sånt som han tycker är roligt, han är duktig på att nå målen han sätter upp för han har den starka viljan som krävs för att nå dit. Han var också nominerad till "årets ledarel" för något år sen ni vet eldsjälsgalan som går på tv någon dag innan nyår, det är bra jobbat. Förutom alla de egenskaper jag nämnt nu är pappa en väldigt väldigt högljudd person och jag vet att jag har ärvt det av honom, han är inte heller rädd för att tala om vad han tycker. Han är mästaren på att ställa manipulerande frågor, ni vet sådanna frågor som tyder på att han vet det rätta svaret när han frågar och det gör mig galen när han frågar mig sådanna frågor! Men det som jag älskar mest av allt med min pappa det är att han är den bästa kocken jag vet! I köket hör han hemma, hans mat är gudomlig kan inte beskriva med ord nästan.

Min mamma är den modigaste jag känner. Jag menar hon tog med sig sina tre barn på 7, 10 och 13 år själv och drog till Australien bara sådär hon åkte dit för att plugga och samtidigt ta hand om oss hon läste ju alla kurser på engelska som hon har problem med (enligt mig) + att hon har lite dyseleksi, och hon gör det med stil, imponerande! Förutom att min mamma är modigast i världen så är hon också den envisaste jag vet och då menar jag allvar jag känner många envisa människor men inget går upp mot min mamma, hon får alltid sin vilja igenom när hon verkligen vill det. För att inte tala om vilken vinnarskalle hon har, vi har aldrig någonsin spelat sällskapsspel i min familj för att mamma kan inte vara med hon tål inte att förlora. Min mamma är däremot motsattsen till pappa i köket, okej så dålig är hon inte men hon är inte bra, haha. Men jag älskar henne ändå jag vet att jag kan prata om allt med min mamma om jag ville det, det är synd att jag inte är en sådan person som gärna delar med sig av alla sina tankar det skulle min mamma älska, hon är jätteduktig på att stötta och ge råd och jag vet att när jag behöver henne så finns hon alltid där.

I love you mummy and daddy

Detta blev ett väldigt långt inlägg men jag tyckte att det var så roligt att skriva så det fick bli långt.

Farväl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se Blogglista.se
RSS 2.0