aint nothing like gospel

Min helg var faktiskt helt fantastisk! Ni vet en sån där upplevelse som man nästan inte kan förstå själv att man varit med om, men jag kommer i alla fall aldrig i hela mitt liv glömma detta.

Vi åkte ner till Stockholm 05.39 fredag morgon, och när vi kom fram gick vi först till hotellet, lämnade av väskorna sen gick vi på stan HELA DAGEN, mina fötter var halvt bortdommnade och det var en himmla tur att jag hade Erica med mig för annars hade jag nog aldrig hittat tillbaka,, visste knappt vilket håll jag skulle åt varje gång vi klev ur hissen på våran våning. På kvällen gick vi i alla fall och åt på en tapas resturang det var väldigt uppskattat och gott från våran sida i alla fall! Efter det tuppade vi av i våra hotellsängar, ni kan ju tänka er själv hur extremt trött vi var.

Lördag morgon klev vi upp 06.45 åt hotellfrukost, sen gjorde vi oss iordning utan att inte riktigt veta vad som väntade oss riktigt. Väl i konserthuset började allt, alla var samlade och med det menar jag att 1330 personer var samlade för att sjunga gospel. Vi fick träffa en massa körledare bl a en amerikansk vid namn Gerrald T. Smith, han var väldigt duktig och vi fick börja köra igenom några av låtarna.
Men sen var det alltså dags att delas in i olika grupper som man hade valt det fanns grupper som Röst, Rötter, Rytm själv så var jag och Erica i Ungdomsgruppen vilket var extremt roligt, 180 ungdomar var vi! Vi var på ett annat ställe då och övade och övade med en massa roliga körledare bl a en vid namn celdwin eller liknade och han var kanske den coolaste ever! Han hade även med sig några från hans egna kör som var så sjukt jäkla duktig, jag stod typ bara och gapade hela tide. Hade så sjukt roligt. Efter det var i tillbaka i konserthuset och fick träffa kvällen huvudperson, Cyndee Peters, vilken kvinna! fick gåshud när hon sjung.
Kl 18 var det konsert, och vilka stod längst fram då? självklart vi, så där fick man ju prestera lite eftersom vi var de som syntes mest, alltså jag och Erica så fick vi leverera i koregrafin. Själv tycker jag att det gick strålande. Haha. I alla fall så var det fullsatt på konserten så det var roligt!
kl20.30 var konserten slut och då gick vi och åt på en resturang, åt oxfilé och det var väl ett tag sen jag upppskattade kött lika mycket som jag gjorde då. efter det tuppade vi av något i våra sängar åter igen.

Söndag blev det bara shopping och sen hemfärd. Ja jag kan väl meddela att jag har gjort av med kanske liiiiite för mycket pengar på shoppingen men jag ångrar inte något av mina köp! Så det så.

här är två klipp från kvällen, det första med Cyndee Peters (stod dock inte på scenen då). Det andra är när vi ungdomar som stårpå dom fyra första raderna längstfram sjunger låten med Celdwin.

okej inget vill sammarbeta med mig just nu så här har ni länkarna till klippen
http://www.youtube.com/watch?v=4vRz7gRFhR4
http://www.youtube.com/watch?v=V2EmpN8UDTE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se Blogglista.se
RSS 2.0