Day 9 - My beliefs


låt er inte luras av bilden, det är inte som ni tror.
Har med tiden upptäckt att vissa faktiskt tror att jag är lite smygkristen, men don't get ahead of yourself. Ja jag döpte mig när jag gick i åttan, ja jag konfirmerade mig, ja jag sjunger i en gospelkör, ja jag har säkert varit på minst 100 gudstjänster MEN gud är inte någon som jag håller särkilt kär. Jag konfirmerade mig för att jag trodde verkligen att det skulle bli intressant och roligt, och mycket riktigt tycker jag faktiskt att det var kul! jag döpte mig för att det var kraven för att bli konfirmerad. Jag sjunger i en gospelkör för att jag älskar att sjunga, och alla gudstjänster har jag inte direkt gått på frivilligt, jag har inget emot gustjänster dock, de är väldigt mysiga men oftast är det för att jag ska sjunga med kören eller med någon annan som jag har varit på gudstjänster. För Gud skapade inte världen, den saken är jag säker på i alla fall! 

Annars tror jag bara att man föds, man dör inget mer med det. Men sen då? jag måste tänka att det händer någonting efter döden annars får jag panik. Spöken, typ det mest intressanta man kan prata om. Jag älskar att prata om sådant även fast jag vet att jag är livrädd för det och att jag kommer vara rädd de närmsta 48 timmarna om jag får höra någonting riktigt läskigt, men jag kan inte låta bli det är så spännande att höra spökhistorier, bland det bästa jag vet. Nu känner jag att jag kan babbla på ett tag om det här utan att komma någon vart. Men först då, vad är meningen med livet egentligen? Jag tror bara att varje människa måste ta vara på sina egna akter, händelser och följder. Det är du som har ansvaret för ditt eget liv, det är du som måste leva med dig själv. Så varför inte göra livet så bra som möjligt? Den ända som kan styra ditt liv i rätt riktning är du. Om du vill vara badass fine, men då ska du fan leva med konsekvenserna, du kan inte rymma, någonstans i ditt psyke vet du att du gjorde fel och det kommer att plåga dig.

En sak har jag i alla fall lärt mig från alla de gudstjänster jag varit på "Du ska behandla andra som du själv vill bli behandlad", någon av dom som skrev bibeln var ju inte helt dum i huvidet i alla fall.

Farväl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se Blogglista.se
RSS 2.0