Slut på det roliga

Nu är min "semester" slut och det känns inte mer än rätt. Jag var redo och utvilad så idag var första dagen tillbaka och det känns så bra. Jag trivs verkligen att vara på skolan just nu, så planen blir att stanna kvar ett tag till eftersom jag vet att jag får mycket jobb där.

Nu känns det verkligen som att sommaren är över på något sett, fast det bara är början på augusti så känns det liksom över. Det fina vädret har blåst bort, ledigheten är över, föräldrarna är tillbaka på jobbet, casper har åkt och hockeyn har börjat igen. Förbereder mig redan mentalt för att behöva sätta mig i kalla z-hallen igen. Jag gillar väl inte riktigt det här med sommarens slut egentligen men man vill ju som tillbaka till sin egen vardag eftersom alla människor runt om mig gör samma sak. Sen kan jag inte låta bli att tycka att det ska bli lite kul med höst, ta fram alla varma sköna koftor igen. Jag och Daniela har konstaterat att roligaste årstiden att shoppa på är ändå inför hösten, vet inte riktigt varför men man får bara den där härliga känslan som när man skulle få shoppa nya kläder inför det nya skolåret.

Jag är nöjd med min sommar. Fyllde 20 och gjorde därmed debut på systemet. Åkte till Sundsvall och gatufesten. Jag har även jobbat lite under början av sommaren och en bit in på juli. Sen blev det stråketveckan med vännerna, yran med järngänget. Middagar och gråtkvällar med järngänget. Kvalitetstid men min lillebror som varit hemma några veckor. Har varit till forsaleden två gånger och varit på 20 års kalas som jag också är uppbokad på nu varje helg framöver, men klart det ska firas att vännerna fyller 20! Det har även funnits lugna dagar i sommar, dagar då jag bara legat på baksidan och solat tills jag svimmat nästan. Vi har solat på byskogens bryggor och vi har varit hos Sandströms och badat i deras gudomliga pool och sen avslutat det hela med surströmming och rabarberpaj.

Sommarmat kan vara det bästa jag vet, goda sallader, grillat, vattenmelon, surströmming och det som ligger mig närmast om hjärtat SKALDJUR. Alltså om ni vill göra mig glad någon gång så kan ni köpa ett paket kräftor, räkor, krabba eller vad fan ni vill i den kategorin. Jag tackar och tar emot men skala vill jag göra själv. På tal om detta så ska vi faktiskt äta kräftor ikväll, så må kila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se Blogglista.se
RSS 2.0